خوردن سیب با پوست عضلات را تقویت میکند
مطالعه وتحقیق
پنج شنبه 22 دی 1390برچسب:, :: 12:44 ::  نويسنده : محمدرضاکریمی

به گزارش مهر، چندی پیش دانشمندان موسسه کارولینسکا در استکهلم سوئد نشان دادند همانطور که در کارتون “پاپای” (ملوان زبل) اتفاق می افتد، اسفناج یک ماده خوراکی غنی از نیترات است و حتی مصرف کم آن به مدت سه روز مداوم می تواند میزان اثربخشی میتوکندریها را بهبود ببخشد. میتوکندریها نیروگاههای انرژی حاضر در سلولهای ماهیچه ای و بافتها هستند و بنابراین مصرف اسفناج به تقویت ماهیچه ها کمک می کند.

اما اکنون گروهی از دانشمندان دانشگاه آیووا با انجام مطالعاتی بر روی مواد غذایی که قادرند فرایند “تحلیل عضلانی ژنتیکی” را به تاخیر بیندازند موفق شدند هزار و ۳۰۰ ماده را شناسایی کنند.

در بین این مواد، “اسید اورسولیک” که به میزان بسیار بالایی در پوست سیب دیده می شود یکی از موادی است که بیشترین تاثیر را بر روی تقویت عضلات دارد.

این ماده در گوشت سیب وجود ندارد. اسید اورسولیک علاوه بر پوست سیب در آلو، زغال اخته، ریحان و پونه کوهی نیز یافت می شود.

براساس گزارش نیوزفود، این دانشمندان با انجام آزمایشاتی بر روی مدلهای حیوانی دریافتند موشهایی که برای آنها این مولکول تجویز شده بود ریتم عضلانی بهتری داشتند و از فواید کلی این ماده از جمله کاهش چربیهای خون بهره مند می شدند.

این دانشمندان در این خصوص توضیح دادند: “این مولکول، بسیار جالب است. علاوه بر پتانسیلهای دارویی، نتایج بررسیهای ما نشان می دهد که اسید اورسولیک در یک رژیم غذایی سالم نیز وجود دارد. این برای کسانی که از دیرباز عادت داشته اند سیب را با پوست بخورند خبر خوبی است.”


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ

باسلام من محمدرضاکریمی نویسنده وبلاگ به شماعزيزان جويای علم خوش امدمیگویم وامیدوارم که خوشتان بیایدوبانظرهای خودمن رادراین امریاری دهید.دوستان براي تبادل لينك ازقسمت تبادل لينك هوشمند استفاده كنيد(باتشکروسپاس فراوان خدمت شمادوست عزیز) .
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان مطالعه وتحقیق و آدرس newsjahan.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 25
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 87
بازدید ماه : 108
بازدید کل : 2053
تعداد مطالب : 34
تعداد نظرات : 8
تعداد آنلاین : 1